طالع بینی چینی و سال بــبری که می آید

یه کتاب " طالع بینی چینی" دارم که هر سال، روز تحویل سال یه سری بهش میزنم. می خواین بهم بخندید مختارید، اما آدمیزاده دیگه دوست داره از زندگیش، یه لانگ شات، یه نمای باز درست و حسابی داشته باشه.فقط خدا میدونه که زندگی کردن تو یه نمای بسته و کلوزآپ چه قدر می تونه دلهره آور و ترسناک باشه. جلوی پات یه چاه بزرگ حفر کردن و تو قراره کورمال کورمال یه راه ناشناخته رو تا آخرش بری، خوب معلومه از ته چاه سر در میاری دیگه. حالا شما بازم بخند، خیالی نیست.

خلاصه این که امروز هم به سیاق سالهای گذشته رفتم سراغ کتاب مذکور تا ببینم" سال ببری" که قراره بیاد چه طور سالی می تونه باشه. اما اول یه سری به سال " گاو مرحوم" زدم تا ببینم این گاو منحوس چه خوابهائی برایمان دیده بود و ما هیچ رقمه جدی اش نگرفته بودیم. که چشمم به این جمله درخشان از هیأت شناسان چینی افتاد که هشدار داده بودند که در سال گاو: در جهان سیاست موفقیت با محافظه کارهاست و بعید نیست که دیکتاتورها به قدرت دست یابند. باور کنید عین جمله کتاب را نقل قول کردم و من هرچی فکر کردم یادم نیومد که آیا پارسال این جمله کلیدی رو خونده بودم یا اینکه بی خیالش شده ام.

بگذریم.

و اما همان هیأت شناسان چین ی مذکور در توصیف سال ببر نوشته اند: یقیناً امسال، سال ساکت و آرامی نیست. انتظار می رود هرگونه تغییر و تحولی صورت بگیرد. به همه توصیه می شود که محتاطانه عمل کنند. از نظر سیاسی هر نوع تغییر و تحولی اعم از حرکات نمایشی...انقلاب... مبارزات پی گیر جنگ افروزانه پیش بینی می شود... این یعنی این که؟؟؟ بعله. حالا شما می خوای این نمای باز رو جدی نگیر. از ما گفتن بود و از شما نشنیدن.

از آنجائی که نگارنده متولد سال خروس است، در این میان سری به اوضاع و احوال خروس ها در سال ببر نیز می اندازد و می خواند که: برای خروس، همه چیز در حال تغییر است... چه قدر مشکل است...و چه قدر غیرقابل قبول... برای خروس واقعاً سال دشواری است. و من پیش خودم میگویم یعنی از این دشوارتر؟؟

4 نظرات:

میثم الله‌داد گفت...

انشاءالله هر تغییری هست، مثبت باشه. ما مقاومت می‌کنیم. امید را زنده نگاه می‌داریم.

Unknown گفت...

برای سال گاو که درست بود.باشد که برای سال ببر هم درست از آب دربیاد

رهگذر گفت...

توكل بر خدا .. عيدت مبارك

رز سیاه گفت...

نمی دونم چرا ته دلم شور افتاد
نه
دیگه انقلاب نه
هرچی میکشیم از این انقلابه

ارسال یک نظر