استهلال ماه


مامان بنده از اون افرادی هست که بعد از انقلاب و در  تب و تاب اون روزها، مسلمون شده. یعنی از مسلمون شناسنامه ای رو اورده به مسلمونی که یه سری از اعمال دینی اش رو هم انجام میده. اما تو دین تئوری های مخصوص به خودش رو داره. مثلن اینکه نیازی به مرجع تقلید نداره و هیچ کدوم از این مراجع رو قبول نداره که به خواد بشه مقلدشون. این که هروقت سوال شرعی داره میاد و از من می پرسه. من هم یه سرچی تو نت می کنم و یه جواب شرعی پیدا می کنم برای اون سوال. حالا امروز بحث سر این بود که امروز عید هست یا نه . منم از دهنم در رفت که یه سری از مراجع گفتند امروز عیده و یه سری هم گفتند امروز سی ام ماه رمضونه.  عراق و افغانستان هم اعلام کردند که دوشنبه عیده. خیلی جدی برگشته و می گه اگه روزه گرفتنم امسال یه روز این ور و اون ور بشه تقصیره توئه!! بعله، تو خونمون یه همچین مرجع جامع الشرایطی محسوب میشم من که باید استهلال ماه هم انجام بده!

0 نظرات:

ارسال یک نظر